načrtovanje, oblikovanje, izvedba in evalvacija izobraževalnega procesa,
samomotivacija in motivacija drugih,
obvladovanje različnih metod in oblik dela z odraslimi ter didaktičnih iger v različnih fazah izobraževalnega procesa,
svetovanje,
vodenje,
javno nastopanje.
Cilji
znati prilagoditi učni proces odraslim,
spoznati, ovrednotiti in smiselno uporabljati učinkovite in najsodobnejše učne metode in oblike,
znati motivirati in spodbujati udeležence za aktivno pridobivanje znanja,
upravljati s sabo in skupino,
vzpostaviti in ohranjati dober stik v učni skupini,
samozavestno nastopati v različnih vlogah izobraževalca odraslih (motivator, prezentator, moderator, svetovalec),
načrtovati, predstaviti in oceniti učni nastop,
pripraviti svoj program usposabljanja,
znati pripraviti in izvesti prepričljivo prezentacijo,
uriti retorične veščine in se naučiti novih.
Vsebina
Odrasli se učimo drugače ter različno komuniciramo in nastopamo v javnosti
Proces sprejemanja znanja in sposobnosti odraslih za učenje
Delovanje možganov in učenje – komunikacija – retorika
Zaznavni stili in učenje – komunikacija – retorika
Tipi osebnosti po V. Satir in učenje – komunikacija – retorika
Oblikovanje poučevanja – komunikacije – govora glede na različne stile in tipe
Omejujoče vrednote in prepričanja pri učenju – komuniciranju – govorništvu
Strategije motiviranja udeležencev in samega sebe
Skupinska dinamika
Trenerjeva orodjarna
Vloge trenerja (motivator, prezentator, moderator, svetovalec)
Funkcije trenerja (od tehnika do svetovalca)
Sodobne učne metode in oblike izobraževanja odraslih
Vrnitveno sporočilo kot orodje za motivacijo in prenašanje znanja v izobraževanju odraslih
Moderatorska orodja (Pomen moderiranja skupine, Tehnike moderiranja; tehnika mind mapping, brainstorming, tehnika 6 klobukov, posnetek pričakovanj, barometer razpoloženja)
Framing, Mindsetting, Setting (pripravljeno učno okolje, učno vzdušje, uporaba sproščanja in vizualnih vaj)
Vizualna pomoč kot orodje v izobraževanju odraslih (mind map, plakat, grafoskop, LCD-projektor, flipchart, mehka in bela tabla)
Auditivna pomoč kot orodje v izobraževanju odraslih
Kinestetična pomoč kot orodje v izobraževanju odraslih
Oblikovanje vaj in dajanje navodil
Strategije učinkovitega poučevanja in nastopanja
Komunikacijske veščine (Komunikacijski model, Strateška komunikacija; spremljanje, Dober stik, Vodenje udeležencev v izobraževanju odraslih in poslušalcev pri nastopanju v javnosti, Besedna, nebesedna in parabesedna komunikacija)
Retorične veščine (Vsebina prezentacije in govora; tema, Argumentacija in protiargumentacija, Zgradba prezentacije in govora; Sistem za posredovanje informacij 4-MAT in CP3, Ubeseditev prezentacije in govora;Jezik, Uporaba metafor in zgodb, Pozitivno in vzpodbujajoče izražanje, Priprava na prezentacijo in govor; Pramagovanje treme in nelagodja, Izvedba prezentacije in govora; Predavateljeva in govornikova prva pomoč in pripomočki, Trening večje fleksibilnosti, kredibilnosti in kongruentnosti, Obvladovanje težavnih udeležencev in poslušalcev v izobraževanju, Delo z vprašanji, pripombami in »ubijalskimi« izjavami, Analiza in samoanaliza nastopa)
Organizacijske veščine (Priprava učnega načrta; Master načrt v 6. korakih, Cilji, tTme-management, Organizacijski načrt, Razporeditev snovi, Priprava učnega gradiva, Evalvacija in samoevalvacija)
Vsebinski, časovni in organizacijski okvir
Osebna in strokovna odličnost predavatelja
Trajanje
48 ur (6 dni) ; 3 moduli po 16 ur ali po dogovoru
Opombe
Po končanem programu se lahko naročnik odloči za občasno ali stalno mentorstvo.
Program izvajamo tudi v obliki individualnega treninga in svetovanja.